ZASADY DOTYCZĄCE ZAPISÓW/REKRUTACJI DO KLAS PIERWSZYCH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH, DLA KTÓRYCH ORGANEM PROWADZĄCYM JEST GMINA PISZ

NA ROK SZKOLNY 2025/2026

 Zapisy do szkół prowadzone są w dniach od 17 lutego 2025 r. do 10 marca 2025 r.

Elektroniczny serwis rekrutacyjny dla rodziców funkcjonuje od  17 lutego 2025 r., natomiast wnioski można składać w szkołach podstawowych w godzinach ustalonych przez dyrektora.

Rekrutacja na rok szkolnych 2025/2026 prowadzona jest z wykorzystaniem systemu informatycznego – elektronicznego serwisu rekrutacyjnego dla rodziców Elemento (https://pisz.elemento.pl).

Zalogowanie się do systemu elektronicznego naboru będzie możliwe po wpisaniu adresu:
pisz.elemento.pl

  1. Dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły przyjmowane są z urzędu.
  2. Dzieci zamieszkałe poza obwodem danej szkoły rekrutowane są na podstawie kryteriów określonych w § 1 Uchwały Nr XXXVIII/406/22 Rady Miejskiej w Piszu z dnia 18 stycznia 2022 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji, liczby punktów za poszczególne kryteria oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia stosowanych w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym dla klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Pisz, dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem wybranej szkoły podstawowej (Dz. Urz. Woj. Warm. – Maz. poz. 1031).
  3. Rodzice, składając podanie, mają prawo wskazać dowolną liczbę szkół podstawowych, w preferowanej przez siebie kolejności – z tym, że szkoła rejonowa (w obwodzie której mieszka dziecko) powinna zostać wskazana przynajmniej na ostatniej pozycji.

Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2025/2026 do klas pierwszych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Pisz

Lp.Czynności rekrutacyjneTermin w postępowaniu rekrutacyjnymTermin w postępowaniu uzupełniającym
1.Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej w wersji elektronicznej poprzez stronę pisz.elemento.pl oraz w wersji papierowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnymod 17 lutego 2025 r. do 10 marca 2025 r.od 22 kwietnia 2025 r. do 9 maja 2025 r.
2.Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737, z późn. zm.)do 14 marca 2025 r.do 12 maja 2025 r.
3.Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych
do 20 marca 2025 r.do 13 maja 2025 r.
4.Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w wersji elektronicznej poprzez stronę pisz.elemento.plod 21 marca 2025 r. do 11 kwietnia 2025 r.od 14 maja 2025 r. do 23 maja 2025 r.
5.Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych15 kwietnia 2025 r.26 maja 2025 r.

Zasady rekrutacji:

W Gminie Pisz nabór do klas pierwszych na rok szkolny 2025/2026 będzie prowadzony z wykorzystaniem systemu informatycznego. Zapisy i rekrutacja do klas pierwszych dotyczą uczniów urodzonych w 2018 roku oraz dzieci starszych korzystających w ubiegłym roku z odroczenia obowiązku szkolnego. Na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej może także rozpocząć dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat (tj. urodzone w 2019 roku) jeżeli korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2024/2025 lub posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

Kandydaci do szkół podstawowych przyjmowani są na podstawie:

1. ZGŁOSZENIA – do szkoły, w obwodzie której kandydat mieszka, przyjęty jest on z urzędu. ZGŁOSZENIE należy wypełnić w systemie elektronicznego naboru, wydrukować, podpisać i dostarczyć do szkoły obwodowej.

2. WNIOSKU – do szkoły spoza obwodu kandydaci mogą być przyjęci, jeżeli dana szkoła dysponuje wolnymi miejscami i kandydat spełnia kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. WNIOSEK wraz z dołączonymi dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów należy wypełnić w systemie elektronicznego naboru, wydrukować, podpisać i dostarczyć do szkoły wybranej w I preferencji.

Na stronach serwisu rekrutacyjnego Elemento (https://pisz.elemento.pl) rodzice i ich dzieci mogą zapoznać się z ofertą szkół i wypełnić Zgłoszenie/Wniosek o przyjęcie, który należy wydrukować, podpisać i złożyć w szkole pierwszego wyboru.

Zgłoszenie/Wniosek o przyjęcie należy dostarczyć w terminie do 10 marca 2025 r. – w godzinach podanych przez dyrektora szkoły. Komisja rekrutacyjna w danej szkole podstawowej weryfikuje złożoną kartę zapisu, następnie potwierdza się dane wprowadzone już do systemu elektronicznej rekrutacji.

Zachęcamy rodziców/opiekunów prawnych do wypełniania Zgłoszenia/Wniosku o przyjęcie w formie elektronicznej za pośrednictwem serwisu rekrutacyjnego Elemento (https://pisz.elemento.pl). Umożliwi to śledzenie kolejnych etapów procesu rekrutacji oraz niezwłoczne otrzymanie informacji o wynikach rekrutacji.

Liczba wolnych miejsc w klasach I szkół podstawowych po ogłoszeniu wyników rekrutacji będzie podana na stronach serwisu rekrutacyjnego Elemento (https://pisz.elemento.pl). Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci do wybranych szkół w pierwszym terminie mogą uczestniczyć w rekrutacji uzupełniającej. Aby móc uczestniczyć w rekrutacji uzupełniającej należy ponownie złożyć Wniosek o przyjęcie poprzez serwis rekrutacyjny Elemento w terminie od 22 kwietnia 2025 r. do 9 maja 2025 r.